Naprawy silników
Wykonując naprawy wymieniamy: oleje silnikowe, płyn chłodzący silnika, świece żarowe i zapłonowe, paski, filtry oleju, paliwa i powietrza, uszczelki dekla zaworów i głowicy, miski olejowe, interkulery, rozrządy, pompy cieczy chłodzącej, wałki rozrządu, tłoki, zawory, popychacze, śruby, pierścienie, kółka pasowe, kółka zębate, czujniki wałka rozrządu, wału korbowego, masy powietrza, temperatury, silniczki krokowe, kolektory wydechu,
W wielu przypadkach możemy wykonać taniej naprawę dzięki regenerowaniu drogich turbosprężarek, głowic, EGR-u, pomp oleju i wymianie całych jednostek napędowych.
Często nie jest brane pod uwagę przez Klientów, że przeglądy wykonywane na bieżąco pozwalają uchronić silnik przed wieloma niebezpiecznymi defektami. Wiele z nich można wykryć podczas kontroli stanu technicznego auta i w porę naprawić. Wielokrotnie Klienci odczuwają na własnej skórze jak odwlekanie koniecznej naprawy nadwyręża ich finanse. Silniki są mechanicznie bardzo rozbudowana i złożone z wielu elementów współpracujących, wśród których jedno słabe zużyte ogniwo może narazić nas na większe straty. I tak dla przykładu często zdarza się, że opiłki i odłamki wylatujące z uszkodzonej turbosprężarki niszczą silnik.
Z kolei rozrząd jest bardzo istotnym podzespołem wymagającym przestrzegania norm obsługowych wyznaczonych przez inżynierów Seata dla konkretnego wieku i przebiegu auta. Chcielibyśmy Państwa przekonać, że wymiana wychodzi znacznie taniej, w przeciwnym wypadku dochodzi do znacznego uszkodzenia silnika, a głównie tłoków, zaworów, głowicy.
Istotne jest również aby szybko reagować na pewne oznaki wadliwej pracy silnika jak: zwiększenie zużycia paliwa, spadająca moc silnika, niestabilne obroty silnika, uciążliwe uruchamianie, gaśniecie po rozruchu, spadek poziomu oleju, widoczne wycieki pod samochodem, objawy zapoceń, dymiące spaliny, przegrzewający się silnik, ubytki cieczy chłodzącej, ślady oleju silnikowego w zbiorniczku wyrównawczym, zapalająca się czerwona ostrzegawcza kontrolka oleju, auto nie przyśpiesza.
Analizując często kwoty jakie musiałby Klient przeznaczyć na naprawę silnika okazuje się, że nie warto iść w tym kierunku. Korzystniejszym rozwiązaniem jest wymiana silnika na używany, gdyż nowy ma tak absurdalną cenę, że aż szkoda o tym pisać. Poszukiwanie nie jest proste, gdyż tak naprawdę to jedynym źródłem zaopatrzenia jest Internet i silniki praktycznie bez gwarancji i nie wiadomo w jakim stanie. Trzeba przeznaczyć na to więcej czasu i wykazać się jednak pewną wiedzą, gdyż dostępne silniki mogą być w różnym stopniu uzbrojone (czy posiadają alternatory, rozruszniki, sprężarkę klimatyzacji i inne drogie elementy), co ma wpływ na cenę. Znaczenie ma także w jakim stanie są te elementy w naszym silniku i czy będą nam potrzebne. Czyli w skrócie, aby nie dać się naciągnąć na straty, zalecana jest daleko idąca rozwaga, gdyż wielokrotnie się zdarza, że silniki są ogołocone z uzbrojenia, a cena typowa dla kompletnego. Jeśli Państwa auto znajdzie się w naszym serwisie, można liczyć na naszą pomoc w poszukiwaniach.
Jeśli znajdziecie się Państwo w awaryjnej sytuacji, zawsze można liczyć na naszą pomoc i przyjechać w każdym momencie.