Geometria kół
Nastawienie geometrii wymaga ścisłego stosowania normatywów kątowych wyznaczonych przez Seata. Są to kąty pochylenia koła, zbieżność, oraz kąty pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Na naszym wyposażeniu serwisowym posiadamy skomputeryzowany sprzęt do geometrii pozwalający dobrać właściwe kąty dla wszystkich produkowanych modeli, wszelkie odchylenia od tych wartości to złe prowadzenie się auta zarówno na wprost jak i w łukach, związane z tym przyśpieszone i nierównomierne ścieranie się bieżnika opon, wzrost spalania, często obrócona kierownica, oraz źle powracająca kierownica po wyjściu z zakrętów.
Żywotność nastawień geometrycznych uzależniona jest także od techniki jazdy i obciążeń w trudniejszych warunkach drogowych. Uderzenia w dziury i krawężniki, oraz kolizje drogowe to częste przypadki nagłej utraty normatywów kątowych.
Gdy przyjeżdżają do nas Klienci aby wykonać nastawienie geometrii, która od jakiegoś czasu szwankuje i auto źle się prowadzi, staramy się wytłumaczyć, że to może nie wystarczyć. Warunkiem podstawowym jaki musi być spełniony, aby nastawienie geometrii było możliwe, to technicznie sprawny układ zawieszenia. W przeciwnym wypadku auto wymaga wcześniejszej naprawy, aby osiągnąć parametry zgodne z normami, a stosowanie innych nie katalogowych metod naciągania geometrii zdecydowanie odradzamy.
Jeśli znajdziecie się Państwo w awaryjnej sytuacji, zawsze można liczyć na naszą pomoc i przyjechać w każdym momencie.